Kommunicera med en kvinna

Att kommunicera med det motsatta könet är minst sagt komplicerat.


Oftast pratar de i gåtor som för mig är rena franskan.

För att kunna tolka kvinnor så måste man vara tankeläsare.

De säger en sak men menar något helt annat.

Speciellt när man ställer en fråga där kvinnor tycker att svaret är så uppenbart, så de svarar motsatsen för att de tycker att man själv ska inse det självklara, alltså motsatsen till deras svar. Jag begriper inte logiken i detta. Varför inte tala klarspråk?  

Hur ska vi kunna ha jämställt mellan kvinnor och män när vi inte ens kan prata samma språk?


Knivigt är det när de ställer en fråga de verkligen inte vill höra svaret på. Varför ens ställa frågan? De plågar både sig själva och den som får frågan.


Så snälla sluta upp med detta "mindgame" och börja tala klarspråk.


Kommentarer
Postat av: Malin

tycker du är en god bit påväg. No SATC för dig!
Puss

2008-02-25 @ 13:31:51
URL: http://www.metrobloggen.se/malinasklund
Postat av: Mi a.k.a Dolly

Måste få säga att det inte bara är kvinnor som gör så här, män säger oftast bara hälften av det dom tänker och därför blir det jävligt svårt att fatta vad dom menar om man inte känne dom rätt väl.
Fast även om jag är tjej själv så har jag förjävla svårt att förstå mig på fruntimmer, det enda som kommer ut är oftast bla bla bla :P

2008-02-25 @ 19:49:36
URL: http://porcelainheart.blogg.se/
Postat av: syster

step it up a noch!

2008-02-25 @ 21:46:33
Postat av: Anne-Mari

jag skulle vilja veta mer
om män med kontrollbehov över sin kvinna.

Funderar på logiken i detta, funderar på om en man kan bli svartsjuk då han ser sin pärla må bra och dansa på rosor.

Kvinnor talar klarspråk, men även teckenspråk.

2008-02-26 @ 11:55:46
Postat av: Samin

Det vet jag tyvärr inget om.
Men däremot så har jag erfarenhet utav se min pärla må dåligt pga sin svårt störda vän.

2008-02-26 @ 14:15:37
Postat av: Anne-Mari

ja, det är ju dessvärre en annan sak.
Men kvinnor har ett speciellt språk, det handlar om att kunna tyda det.
Oftast handlar det om person till person och hur väl man känner personen det i fråga handlar om.

2008-02-27 @ 11:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0