Skamlös

Allt för många människor saknar skam i kroppen.

Enligt mig är det en kombination utav respektlöshet och dålig uppfostran.

Kan även vara en smula utav oförmågan till förståelse.


Skamlösa människor är läskiga. De är människor som alltid gör vad de har lust till. De blir hänsynslösa, rena psykopaterna. Psykopater saknar skamkänsla.

Om man ska kategorisera in människor under facket skamlös så får man med sig en bred trupp utav obehagliga människor. Listan kan göras häpnadsväckande lång.


Ärligt talat så blir jag inte äcklad utav dem som man borde. Utan tycker mer synd om dem.

Ju mer man tänker på det desto ledsnare blir man. Men en sak har jag lärt mig och det är att inte går att ändra eller att åtgärda deras beteende på något sätt. De har tyvärr formats till en oförskämd individ under barndomstiden.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Skrev du precis ett inlägg om dig själv?
Jag tycker att du är en skamlös människa som har mage (stor mage) att konstant ljuga för din flickvän.

2007-09-15 @ 17:01:34
Postat av: M

haha, någon som känner sig träffad kanske? Bra skrivet S.
Malle

2007-09-15 @ 19:19:00
Postat av: Syrran

Finns det en person här i världen som jag ser upp till och verkligen med hela mitt hjärta bryr mig om så är det storebror. Att skriva en lam komentar om hans mage är bara patetiskt.. Att ens skriva en sån komentar är ju precis det han har skrivit om i inlägget, skamligt.
världens bästa brolla har jag och han är fan inte skamlig någonstans

2007-09-16 @ 12:40:36
Postat av: Anonym

Men det hade inget med hans storlek på magen att göra... det var en metafor!
Och eftersom han ljuger/går bakom ryggen på sin flickvän titt som tätt så tycker jag inte att han är rätt person att skriva om skamlösa människor, när han själv inte har en gnutta samvete i sin egen kropp.
Nästa inlägg kanske ska handla om dubbelmoral?

2007-09-16 @ 16:06:58
Postat av: Daniel

gud så komiskt att en feg och skamlös människa skriver en kommentar. Dessutom utan och skriva vad den heter. Du måste vara stolt över dig själv. Jag känner killen som skriver denna blogg till skillnad mot dig. Sluta kasta skit på andra och försök om det är möjligt att reda ut dina egna problem istället.

2007-09-16 @ 17:08:02
Postat av: Jessica

Här var det livat! Vi är ju människor och då tycker jag att man har rätten att få göra bort sig, eller göra/säga dumma saker ibland. Så som att kalla psykopater för skamliga (psykopati = antisocial personlighetsstörning = pskykisk sjukdom som igen själv väljer att ha), ljuga för sin flickvän, klanka ner på någons utseende eller att skriva anonyma kommentarer som kan såra fler än den person de riktar sig till är exempel på sådana. Ingen människa är perfekt men det skadar nog inte att se över sina värderingar lite ibland....

2007-09-16 @ 18:42:57
URL: http://oops.blogg.se
Postat av: Emelie E

Tycker detta inlägg är otroligt otrevligt för att vara en blogg. Och det du skriver kallas personangrepp. Tyvärr så hoppas jag på att du kan fylla din blogg med trevliga saker och inte leva upp till et som folk tycker omd ig utan visa en ljusare sida av dig själv :) MVH E

2007-09-18 @ 16:35:59
Postat av: TTT

Kanske person som skriver bloggen kan karaktärisera sig i "personlighetsstörning". Som saknar både brist
och total avsaknad av grundläggande sociala känslor, som medkänsla och empati. helt enkelt en En narcissistisk person som är helt självupptagen med sig själv, iakttar alltid sig själv, sin kropps alla funktioner och hinner aldrig ägna sig åt någon annan person. Hans självupptagenhet består oftast i att han är intresserad av andra människor i den mån han kan se någon nytta av engagemanget för egen del. Ber mycket om ursäkt om detta inte stämmer! mvh TTT

2007-09-18 @ 19:26:43
Postat av: En god vän!

Sens när blev blogg ett annat sätt att snacka skit om varandra. Nu är det mycket som har suddats ut ur blogginläggen, men jag ska säga till denna person som har skrivit en massa (ursäkta språket) SKIT om skrivbenten, att skriva en massa personangrepp om en annan person i en blogg är ju bara stort bevis på din brist på repsekt för varken andra människor och framför allt din bästa vän som du även tack vare dig är skrivbentens ex. Skaffa dig ett eget liv och sköt snälla, snälla dig själv. Och om du har något att säga ring inte någon annan som känner denna person utan han själv. Skulle själv vilja byta ett par ord med dig, men det skulle bli ett väldigt obehagligt samtal tyvärr!
du är bäst gubben!

2007-09-18 @ 23:10:55
Postat av: TTT

Vi kan allt byta lite ord om du vill?? säg vad du heter så ska hälsa på dej!

2007-09-19 @ 16:06:18
Postat av: Nora

Hej samin !

2007-09-20 @ 11:44:32
Postat av: Anonym

De har tyvärr formats till en oförskämd individ under barndomstiden.
Är det mig du menar ....gå in och kolla www.michellobban.se

2007-10-27 @ 17:02:32
Postat av: Anonym

glömde www.michellobban.blogg.se

2007-10-27 @ 17:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0