Sååå rolig kille

Här går man runt och funderar vad man ska skriva i bloggen.
Har ju länge gått runt och funderat på att skaffa blogg, men alltid kommit fram till samma slutsats. Det är ?ute? med blogg.

Folk omkring en säger att man är såååå rolig kille som ligger inne med en hel del anekdoter.Och så mopsar man upp sig och tycker att man har så otroligt händelserikt och fartfyllt liv.
Då borde ju en blogg vara perfekt, där man kan dela med sig utav sitt jetset liv tycker man.Men ändå så har jag ingenting vettigt att skriva.Konstigt?
För att trösta sig själv lite, så måste man komma på ursäkter som är någorlunda logiska:
1.       Det är en skiten onsdag vem har något bra att skriva en onsdag?
2.       Man kan ju inte skriva ner allt som händer i livet här i bloggen. Det är ju och blotta sig.
3.       Det låser sig för mig innan jag ska logga in på bloggen.
Undrar verkligen varför det är så.Det är inte bara när jag skall blogg det låser sig för mig, det händer när jag ska prata med vissa personer.Hur underligt som helst  för mitt jobb går ut på att prata och kommunicera. Jag kommunicerar via mail, telefon, fax och öga mot öga med all sorts kunder helt utan problem. Jag kan ha visning för upp till 40 personer, föredrag för upp 70 personer och framför allt lunchmöten med människor som jag aldrig har träffat eller har något som helst gemensamt med.Och dessa är till 97% Vd:s, platschefer, regionchefer mm alltså massa hotshot som vi kallar dom. När man pratar med hotshotsen så går käften i ett och man har svar på allt.Men inte när man ska prata med vissa personer privat. Det kan låsa sig helt. Jag har två kollegor på jobbet jag pratar med varje dag, men jag stakar mig fram och börjar flacka med blicken och stamma. Det bara låser sig. Samma sak med vissa kompisar när man är bestämd och ska ta upp något obekvämt så låser det sig också i 9 utav 10 gånger. Detta måste gå och bota frågan är bara hur?

Kommentarer
Postat av: ani

visste inte ens att du kunde fundera faktiskt, men du lyckas alltid förvåna mig. som den där jävla hästen du köpt, gulligt att du vill ge mig massa big mac´s dock. konsten att förstå sig på dej, är tamejfan omöjligt

2007-05-07 @ 21:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0