Minskar bidrag arbetslösheten?

Det är alltid lika kul med debattprogram. I fredas var det debatt om klasskillnaden i Sverige.

Den frågan är inte jag rätt person att svara på men jag har varit i många andra länder och sett hur dem har det. Dem skulle skratta åt oss om dem hörde att vi klagar över vår situation.

 

Jag trodde faktiskt inte att Ylva Johansson var så himla inskränkt och enspårig som hon var. Det var mycket hon satt och påstod som fick mig att bli irriterad.

Inte bara hon utan en hel samling utav fackliga företrädare och vänsterpolitiker. Speciellt en tjej från kvinnopolitiskt forum som sitter och gnäller. Kvinnor jobbar dubbel så mycket mer. Framför allt kvinnor som jobbar på offentliga sektorn. Skojar hon?

 Dessutom sitter hon och säger att det är orättvist att dom som har med pengar har mer tid över på fritiden och att man kan köpa sig mer tid! Då reagerar Ekdal och frågar vad hon menar. Feminist f***an påstår att det är ett samhällsproblem att folk har pengar och kan köpa sig mer fritid. Ekdal höjer ögonbrynen och frågar så du menar att det är fel att vissa har mer pengar än andra. Ja svarar hon rakt ut.

 

Hur kan dem sitta och påstå att bidrag ger mer jobb.

Dem som går på bidrag blir ju latare och latare för dem behöver ju inte skaffa jobb när dem får massa bidrag. Att fastighetsskatten och förmögenhetsskatten har tagits bort gör ju inte att dem arbetslösa slutar söka jobb.  

Kan inte alla idioter bara tänka till? Vart kommer jobben ifrån? Inte ifrån bidrag utan genom att företag får pengar över till att investera och skapa arbetstillfällen.

Ylva Johansson vill ha mer byggjobb och mer transportjobb.

Vilka är det som bygger fastigheter och anställer lastbilschaufförer, inte dem arbetslösa som går på bidrag kan jag säga.

 

Jag och min vän som jag satt och kolla på detta med diskuterade detta med arbetslösheten.

Och var väldigt eniga.

Låter kanske lite drygt men hur svårt kan det vara att skaffa ett jobb?

Vill man ha ett jobb så finns det. Under förutsättning att man är riktig i huvudet.

Det är bara att börja med ett ?skitjobb? bara så att man kommer in i arbetsklimatet.

Arbetslösa är oftast arbetsskygga och lata.   

Det finns ingen som kommer att få en chefsposition eller ett bekvämt arbete utan utbildning.

Det hela går ut på att jobba på sig erfarenheter och meriter. Klättra inom företaget

Så är man inte helt pantad i huvudet så finns det jobb.

Ta mig själv och min kära flickvän som exempel. Ingen utav oss har någon akademisk utbildning bakom oss, men båda två har ett jobb och båda ligger över medelsvensson snittlönen.

 

Tur vi har? Nej vi har jobbat oss fram till det.


Kommentarer
Postat av: carro

det lät himla gott, vi körde lite shot och enklare drinkar med sprite och is...:) men gott var det!

2007-05-14 @ 10:02:26
URL: http://lovelyc.blogg.se
Postat av: Gehani

va hände med min blogg? inte fan kunde jag läsa något om mig, bara om någon jobbig femenist. och de kan fan mej inte vara jag

2007-05-14 @ 22:52:49
Postat av: Bella

Bli medlem på "susnet".. där finner du svaren du söker.. så fick jag "hjälp"

2007-05-15 @ 17:10:12
URL: http://wiildthiing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0