Fy fan va ni är sämst!

Idag är det kaos i karlstad.

Studentfirandet har börjat. Massvis med förvirrade och aspackade ungdomar i för stora dress man kostymer och för korta klänningar som avslöjar mer än mycket, att vimsa omkring på stan. Skrika, gorma och skräpa ner som ett gäng idioter. Kan nästan tro att studenterna härstammar från fiskmåsarna.

 

Vad är det som är så bra med Er?

Dem kassa betygen?

Att ni är arbetslösa?

Att ni har klarat av något som ca 90% utav Svenska folket gör?

Att inte någon utav Er har någon aning om vad som ni ska göra i framtiden? Jo att ni ska ut och resa. Resa till aya napa, kos eller magaluf.

Finner verkligen inget svar till varför ni är så jävla bra.

 

Jag vill inte vara den tråkiga killen men någon måste berätta sanningen för Er.

Nu är det slut på det roliga. Imorgon börjar verkligheten.

 

Själv så tog jag det väldigt lugnt på min student. Salongsberusad och skrek inte fy fan vad vi är bra en enda gång. Jag tyckte inte det var sådan big deal och ta studenten redan då?

 

Stackars alla stolta föräldrar som har slitit som djur dem senaste dagarna för att ungen ska komma hem dyngrak när hela tjocka släkten är samlade och äta en tugga smörgåstårta.

För att sedan dra ut och fortsätta sin studentfylla som började kl 08:00 och slutar 06:00 utslagen och nyknullad i en främlings säng.


Kommentarer
Postat av: En som tror på framtiden

Så säger bara en som inte tagit studenten...
Avensjuka

2007-06-14 @ 12:57:16
Postat av: En som tror på framtiden

Så säger bara en som inte tagit studenten.
Avensjuka.....

2007-06-14 @ 12:59:10
Postat av: Princess

erhm, luktar lite skit här(?) någon som håller med kanske..

2007-06-14 @ 14:48:19
Postat av: Minani.blogg.se

En Som tror på framtiden: Det måste vara du som inte har tagit studenten eftersom du inte kan läsa.
Jag citerar ifrån mitt senaste inlägg.
- Själv så tog JAG det väldigt lugnt på MIN student.
Lycka till i framtiden

2007-06-14 @ 14:49:31
Postat av: Princess

Luktar lite avundsjuka, även ganska mycket skit(?) är det bara jag????

2007-06-14 @ 14:51:32
Postat av: Minani.blogg.se

Princess:En internetsida ger inte ifrån sig någon lukt.
Så det måste vara du själv som luktar.

2007-06-14 @ 14:55:31
Postat av: En som har läst svenska

Prinsess: Jag håller med!
Minani: Drömma går bra att göra. Men de blir inte verkliga för det....
Du kanske skulle läsa om svenskan, så att om du ska citera i framtiden kan göra det rätt.

2007-06-14 @ 19:07:26
Postat av: Johan Hellström

HAHA.. Du har så rätt så rätt.. ut i arbetslösheten är vad man hamnar.. och varför man är så bra? vet jag inte.. alla får ju fan ta studenten nu förtiden, med samlat betygsdocument så kommer alla ut .. bättre va det förr.. då man gjorde ett prov några dagar innan, missade man det så fick man inte ta studenten...

2007-06-14 @ 20:27:56
URL: http://johan.grubblar.nu
Postat av: sis

stämmer väl till en viss del. men att ta studenten är fan sjuktkul och allt detdära ingår helt enkelt
verklig heten får man handskas med när man klivit ur främlingens säng..

2007-06-14 @ 21:19:53
Postat av: Minani

En som har läst svenska: Klagar du på min svenska bara för att jag skrev jag och min med stora bokstäver. Jag skrev så för att du inte skulle missa det.
Johan Hellström och sis: Två personer med vett.

2007-06-14 @ 21:53:01
Postat av: Tessan

Haha ja det ligger faktiskt sanning i det du säger... Men en enda dag kan de väl få vara lyckliga innan de inser hur bra det faktiskt haft det och förstår att det är nu det verkliga livet börjar

2007-06-15 @ 21:35:59
URL: http://mariatherese1981.blogg.se/
Postat av: Jocke

Studenten och allt som hör till den är tradition .Ett avslutat kapitel på en del av sitt liv och början på ett nytt. Så om man vill åka lastbilsflak,gorma och skrika,supa och vakna i någons säng så är det upp till var och en . Vad det sen gäller deras framtid med jobb ect så kommer det nog gå bra, det har ju gått ganska bra för sverige om man tittar på andra länder. Tack för ordet.

2007-06-16 @ 16:50:36
Postat av: C

Haha, "gorma, skrika, supa och hamna i fel säng"...det är väl en vanlig studenttorsdag det?!
Men ärligt, när jag tog studenten...såklart man var stolt...vad jag hade att vara stolt över? Bra betyg, kommit in på den utbildningen jag ville samt fått det sommar-/extraknäcket jag sökt- så en del har saker att säga "fy fan vad jag är bra" för, så dra inte alla över en kam, studenten är underbart!

2007-06-17 @ 17:14:21
URL: http://ack1982.blogg.se
Postat av: Candy

HAHAH! ^^ Så sant som det är sagt. Jag stör mig riktigt ordentligt på alla fulla studenter som gastar om hur bra de är. Och nu får folk gärna tro att jag är bitter som inte tagit studenten, men tyvärr, det är jag inte. Vad är så bra med studenterna? Jag är bättre än vad de är! Jag har skrapat ihop massor av arbetslivserfarenhet & har nu fast jobb, de vet inte vad de skall göra & är fattiga små slynor. Jag är visserligen inte klar med gymnasiet, men eftersom jag tagit det "pö om pö" har jag lyckats få bättre betyg än de. Som ändå kommer att tvingas läsa upp sina IG:N & G:n på Komvux, eller göra högskoleprovet fem år i rad innan de kommer in på utbildningen de vill plugga. Jag är helt enkelt både mer givande för samhället, & duktigare, än vad de är.

2007-06-21 @ 21:37:09
URL: http://onlythefakessurvive.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0