Överskattat

Nyår är en klar tvåa på "årets mest överskattade dagar", tätt efter juldagen och strax före namnsdagen.

Folk planerar i månader vad de ska göra på nyår. Tycker det är synd om dem. Efter flera månaders planering kommer stora dagen. De gör sig fina och försöker göra en stor grej utav det hela och lägger ner hela sin själ.
Men ändå så slutar det nya året likadant år efter år. 00:15 nyspydd pga av för stor konsumtion utav billig impoterad mousserande vin ifrån tyskland som de har köpt utav en "pågränsen" peddo med ursprung utav forna jugoslavien som tar ett överpris för att kunna betala sin hyra till lyan på Rud. Antinge de eller trosorna nere vid anklarna. I båda fallen så är det game over kl 00:30. Underbar start på nya året. Gott nytt!
En annan sak som jag inte kan släppa helt är som också rör nyår är alla idioter som samlas vid torget.
Kan någon förklara för mig varför alla ungdommar ifrån Kronoparken och Rud samlas vid torget strax innan tolv slaget? De sitter verkligen hemma och förkrökar fram till kl 23 sen springer de till kiosken och pantar sina ölburkar och tar bussen ner till torget.


Jag har lyckligtvis besparat mig all möda, panik och stess inför morgondagen och jag skall göra mitt bästa för att behålla mina underkläder på och att inte spy.
Ha så kul på torget!

- Jag tänker aldrig på framtiden. Den kommer snart nog ändå. Albert Einstein (1879-1955)


Kommentarer
Postat av: ALL

Ohhh...här drunknar man nästan i bitterhet, sarkasm och ironi :P Haha...

2008-01-03 @ 18:28:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0