Mamma och Pappa

Det är så himla underbart att alltid ha två personer som jag vet alltid finns där för mig. I vått och torrt.
Hur jävlig jag har vart eller hur dålig jag än har vart på att höra av mig så finns mina föräldrar där för mig, de är min trygghet.

Varje gång jag hälsar på mina föräldrar så blir jag behandlad som mamma och pappas lilla ängel som aldrig blir vuxen i deras ögon.
Frukost lagad varje morgon, bäddad säng och kläderna hinner jag knappt ta av mig innan de får sig en omgång utav tvättmaskinen och torktumlaren.
Varje morgon och kväll så frågar de om jag har borstat tänderna, säger till mig att jag inte ska dricka så mycket cola för det är inte bra för tänderna.  De inser inte att jag inte är fem år längre. Men jag njuter utav den uppvaktningen jag får, så länge det inte är "in public", det är det alldeles för ofta.

Tex när jag kollade på en vårjacka. Den stekigaste "it"killen som jobbade i butiken hjälpte mig med jackan när mamma glider fram och tycker till.

- Men lilla gubben, du kan ju inte gå runt i den där jackan. Den är alldeles för kort, du kommer frysa och bli förskyld.

Eftersom detta har hänt ett X antal gånger så vet jag att det bästa är att inte argumentera emot mamma för då säger hon ännu mer saker som kommer att få mig att vilja bli osynlig.

Pappa är inte bättre han. På något sätt lyckas han alltid hitta det absolut fulaste plagget i hela butiken och är helt seriös när han kommer fram till mig när jag står med stekarsäljaren och tycker att jag ska köpa den. Det händer varje gång vi är ute.

Pappa har en standardfras som han använder varje gång det är dags för betalning.

-Det är 30 % REA på dem va?

Eftersom även detta har hänt ett X antal gånger så har jag statistiken om vad svaren blir alldeles färskt i minnet.

7 utav 10 har stenkoll. De ursäktar sig och förklarar att det inte är något nersatt pris. Det måste ha blivit något missförstånd. Då brukar pappa skratta till och förklara att han bara skoja

2 utav 10 ringer de på någon som har stenkoll på rabatten eller springer iväg till hyllan och kollar. Pappa kollar på mig blinkar med ögat och tycker att han är stråt vassare än Johan Glans. I detta fall så säger han bara att han skämta om de inte har lagt ner för mycket möda som de för göra i vissa fall.

1 utav 10 har inte koll och ger oss 30% rabatt. Här så nämner pappa inget om skämtet. Och jag får höra hur grym han är resten utav dagen. 

Jag måste ha blivigt mogen nu för jag tyckte inte det va så himla pinsamt när de gjorde sina typiska mamma och pappa klassiker.


Kommentarer
Postat av: fia

Svar: Haha, så du gillar Snabba Cash?

2007-12-27 @ 14:21:13
URL: http://ibubble.blogg.se
Postat av: Johannes

Hej

Jag heter Johannes och jag skriver just nu en C-uppsats om bloggar på Uppsala universitet. Jag har två korta frågor som jag skulle vilja ställa till dig, så om du har möjlighet att svara så maila mig på nedanstående adress så skickar jag frågorna till dig:

[email protected]

Ett svar skulle hjälpa mig mycket och göra mig väldigt tacksam!

Ps. För att jag skall veta vilken blogg som är din så måste du lägga med en länk till denna i ditt mail. Ds.

2007-12-29 @ 02:17:45
Postat av: Janni

Din farsa var lite lik Bill Clinton på deb bilden :)

2008-03-23 @ 09:59:59
URL: http://www.innaj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0